Quli breidt dienstverlening uit.

Zorgplatform van Quli gekoppeld met de TARA Leeromgeving van Stichting Ookjij.nl

Zorgplatform Quli heeft haar dienstverlening verder uitgebreid middels een intelligente en beveiligde koppeling met het TARAplatform, de E-learningomgeving voor mensen met een (verstandelijke) beperking van Stichting Ookjij.nl.

TARA biedt de mogelijkheid om mensen met een (verstandelijke) beperking nieuwe competenties en vaardigheden aan te leren. Het platform is bijzonder gebruiksvriendelijk voor mensen met een (verstandelijke) beperking. Zowel de begeleiders, als mensen met een beperking kunnen er snel mee aan de slag. Het platform ondersteunt verschillenden vormen van navigatie (muis/toetsenbord, 2-knopsbediening en 1-knopsbediening) en de mogelijkheid voor audio-ondersteuning voor mensen die niet kunnen lezen of schrijven. Alle navigatie- en applicatie-instellingen zijn op gebruikersniveau te beheren.

TARA omvat inmiddels meer dan 200 leerobjecten verdeeld over 9 thema’s. TARA biedt tevens lesstofontwikkelaars binnen zorgorganisaties de mogelijkheid om zelf lesmateriaal te maken. Daarmee krijgen zij de mogelijkheid om de lesstof nog verder te personaliseren op de individuele cursist.

De koppeling  van TARA in Quli biedt de mogelijkheid om de zelfredzaamheid en sociale participatie van clienten verder te vergroten.

Quli (Quality of Life) is een e-Health-platform dat gebruikers zelfredzaam maakt, preventieve hulpmiddelen biedt en hen in staat stelt om zelf de regie over hun zorg en welzijn te voeren. In Quli is de burger in een veilige digitale omgeving de baas over al zijn medische gegevens. Via het sociale netwerk in Quli deelt de burger zijn ervaringen met familie, vrienden, lotgenoten en zorgprofessionals. Hij bepaalt wie er inzage heeft in welke gegevens. Tegelijkertijd draagt Quli bij aan effectievere en betaalbare zorg.

QULI koppelt aan bestaande platforms zoals Tara om daardoor gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Zie voor meer informatie www.quli.nl